Studia Podyplomowe Zarządzanie w Sporcie

Studia Podyplomowe Zarządzanie w Sporcie dostarczają unikatowej wiedzy na temat zarządzania organizacjami sportowymi różnych szczebli i możliwości wykorzystania koncepcji biznesu przez sport przez firmy oraz jednostki samorządu terytorialnego. 

Atuty kierunku
Lista z zaznaczonymi wyborami ikona

Praktyczny program – systematycznie aktualizowana wiedza dla menedżerów sportu i nie tylko

mówca na tle ekranu ikona

Renomowana kadra – wykładowcy to praktycy z organizacji sportowych i firm konsultingowych

dwie osoby ikona

Cenne relacje – interakcja z wykładowcami i wymiana doświadczeń między między słuchaczami

Dlaczego warto?

  • Studia pozwalają pozyskać pełną wiedzę dla menedżerów sportu, pracowników jednostek samorządu terytorialnego czy pracowników organizacji realizujących działania biznesowe przez sport.
  • Większość zajęć prowadzą praktycy z organizacji sportowych i firm konsultingowych, w tym także absolwenci tych studiów, którzy są doświadczonymi menedżerami.
  • Ważne są nie tylko same zajęcia, ale także wymiana doświadczeń między słuchaczami, dlatego dzięki mediom społecznościowym jest zapewniona interakcja między słuchaczami i z wykładowcami.
  • Warto dodać, że wielu absolwentów pełni funkcje kierownicze w organizacjach sportowych, klubach, związkach i ligach sportowych, a także w strukturach samorządów lokalnych zajmujących się sportem oraz w przedsiębiorstwach prowadzących działania przez sport.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Zarządzanie w Sporcie są skierowane do wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją wiedzę na temat skutecznego zarządzania w sporcie, w szczególności do:

  • menedżerów klubów sportowych,
  • menedżerów innych organizacji sportowych - związków sportowych, lig sportowych, obiektów sportowych,
  • przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes nawiązując do sportu, czyli przede wszystkim sponsorów sportu,
  • sportowców w ramach tzw. dwutorowej kariery, którzy chcą połączyć karierę sportową z nauką akademicką,
  • sportowców kończących karierę, którzy są zainteresowani pracą w organizacjach sportowych jako menedżerowie,
  • osób pracujących w jednostkach samorządu terytorialnego zajmujących się sportem w swoich środowiskach lokalnych,
  • przedstawicieli mediów tradycyjnych i nowoczesnych, którzy współpracują z organizacjami sportowymi,
  • wszystkich osób, które wiążą swoją karierę zawodową z biznesem sportu.

Program

  • Podstawy zarządzania w sporcie – 24 godz.
  • Finanse organizacji sportowych – 14 godz.
  • Charakterystyka i uwarunkowania zarządzania organizacjami sportowymi – 50 godz.
  • Zarządzanie związkami sportowymi i ligami zawodowymi – 12 godz.
  • Zarządzanie klubami i imprezami sportowymi – 40 godz.
  • Technologie informacyjno-komunikacyjne w zarządzaniu sportem – 20 godz.

Razem: 160 godz. zajęć dydaktycznych

Kierownik studiów

prof. dr hab. Andrzej Sznajder
współpracownik
Katedra Biznesu Międzynarodowego

Twórca studiów podyplomowych: „Marketing sportu” i „Zarządzanie w sporcie”. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką zarządzania i marketingu. Koncentruje się na takich aktualnych trendach w zarządzaniu i marketingu, jak euromarketing, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w zarządzaniu, marketing i zarządzanie w sporcie.

Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu i tzw. nowych technologii w marketingu. Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz PZPN – pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu PKOl oraz Wydziału Marketingu Polskiego Związku Siatkówki. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był członkiem zespołu ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego Stadionu Narodowego. Jest członkiem kapituły rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie.  

Wykładowcy

Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk zdjęcie
prof. dr hab. Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk

Kierownik Katedry Biznesu Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej. Pomysłodawca i kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Marką oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania na Rynku Dóbr i Marek Luksusowych. Od wielu lat juror/członek Rady Marek Superbrands Polska.

Kierownik i wykonawca w licznych projektach badawczych, w tym finansowanych przez NCN, dotyczących problematyki zarządzania marką, w tym strategii marek producentów oraz marek detalistów, międzynarodowych strategii marek z rynków wschodzących, a także aliansów marketingowych, relacji producenci–detaliści, internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw oraz modeli biznesu. Autorka, współautorka lub redaktorka licznych monografii i artykułów m.in. na temat zarządzania marką, modeli biznesu i internacjonalizacji przedsiębiorstw, w tym: „Zarządzanie marką”, „Zarządzanie silną marką”, „Modele biznesu polskich przedsiębiorstw”, „Alianse marketingowe Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności”, „Relacje między producentami a detalistami Kontekst modeli biznesu”, „Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw”, „Międzynarodowe strategie marek. Perspektywa przedsiębiorstw z rynków wschodzących”. Laureatka licznych nagród, w tym Nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia dydaktyczne, TNOiZ – za monografię habilitacyjna oraz nagród Rektora SGH.
Andrzej Sznajder wykładowca studia podyplomowe
prof. dr hab. Andrzej Sznajder

Twórca studiów podyplomowych „Marketing sportu” i „Zarządzanie w sporcie”. W działalności naukowej i dydaktyczno-szkoleniowej zajmuje się problematyką zarządzania i marketingu. Koncentruje się na takich aktualnych trendach w zarządzaniu i marketingu, jak euromarketing, alianse marketingowe, technologie informacyjno-komunikacyjne w zarządzaniu., marketing i zarządzanie w sporcie. Autor i współautor ponad 20 książek na te tematy, w tym pionierskich książek o marketingu sportu, sponsoringu i tzw. nowych technologii w marketingu.

Współpracuje z różnymi organizacjami sportowymi, był członkiem Zespołu Analiz PZPN – pierwszego w polskim sporcie banku informacji, uczestniczył w pracach Komisji Marketingu PKOl oraz Wydziału Marketingu Polskiego Związku Siatkówki. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu sportu, był członkiem zespołu ekspertów przy pozyskaniu sponsora tytularnego Stadionu Narodowego. Jest członkiem kapituły rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie.
Leszek Bohdanowicz
dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik Katedry Strategii i Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa UŁ. Zajmuje się problemami ładu korporacyjnego, zarządzania strategicznego i zarządzania w sporcie. Jest kierownikiem Centrum Analiz Biznesowych na Wydziale Zarządzania UŁ, członkiem Stowarzyszenia Sport Biznes Polska oraz ekspertem Football Development Institute.

W latach 2019–2021 był przewodniczącym Rady Nadzorczej Widzew Łódź SA, a także członkiem Stowarzyszenia Reaktywacja Tradycji Sportowych Widzew Łódź (do 2021 roku właściciela 100% akcji spółki Widzewa Łódź SA). Pisze felietony na temat zarządzania klubami piłkarskimi dla portalu internetowego Łódzki Sport oraz periodyka Stowarzyszenia SBP Brief.
Joanna Cewińska
dr hab. Joanna Cewińska, prof. UŁ

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, pracownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi UŁ. Jej zainteresowania naukowe dotyczą: kierunków rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi, dysfunkcji i patologii w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zarządzania zasobami ludzkimi w sporcie. Uczestniczy w prowadzonych w Katedrze badaniach naukowych poświęconych zarządzaniu zasobami ludzkimi w polskiej praktyce gospodarczej.

Autorka i współautorka publikacji poświęconych zarządzaniu zasobami ludzkimi w sporcie, w tym monografii „Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubach sportowych non-profit w Polsce”. Współorganizatorka konferencji naukowej „Zarządzanie i sport – wzajemny transfer wiedzy”, Była kierowniczką i wykładowczynią Studiów Podyplomowych Menedżer Sportu. Pełniła funkcje prezesa klubu sportowego, kierownika sekcji, była w Zarządzie Łódzkiego Okręgowego Związku Pływackiego.
Bartosz Grucza zdjęcie
dr hab. Bartosz Grucza, prof. SGH

Kierownik Katedry Badań nad Infrastrukturą i Mobilnością, Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie ds. organizacji i zarządzania. W latach 2013–2016 kanclerz SGH, w latach 2006–2008 kanclerz Akademii Medycznej w Warszawie i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwent SGH i wieloletni pracownik Katedry Zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, współtwórca i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH.

Kierownik projektów i konsultant w dziedzinie zarządzania projektami. Menedżer, od kilkunastu lat wdrażający projekty w przedsiębiorstwach prywatnych i instytucjach publicznych. Wieloletni członek Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych oraz Komitetu Interesariuszy NCBiR. Współautor i kierownik prac B+R w projektach z zakresu zastosowania sztucznej inteligencji w optymalizacji zarządzania. Współautor szeregu publikacji i popularnych podręczników z zakresu zarządzania i zarządzania projektami. Członek i były Prezes Zarządu Stowarzyszenia Menedżerów Projektów, propagator idei zarządzania w środowisku akademickim, biznesowym i społecznym.
Zygmunt Waśkowski zdjęcie
dr hab. Zygmunt Waśkowski, UEP

Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Dyrektor Instytutu Marketingu i jednocześnie Kierownik Katedry Strategii Marketingowych. Współzałożyciel, a obecnie Prezes Zarządu Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Problematyka naukowo-badawcza: marketing sportowy, zarządzanie w sporcie, strategie marketingowe przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność biznesu.

Autor około 100 publikacji z tego zakresu. Organizator cyklicznych, ogólnopolskich konferencji poświęconych problematyce organizacji i zarządzania imprezami biegowymi (dotychczas 7 edycji). Od 6 lat prowadzi badania na polskim rynku biegowym pt. „Profil polskiego biegacza”. Biegacz z 35-cio letnim doświadczeniem, pasjonat biegania, do tej pory ukończył 22 maratony. Kontakty z praktyką gospodarczą: szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, m.in.: komunikacja międzyludzka, wystąpienia publiczne, kształtowanie wizerunku własnego, zarządzanie zespołem, przywództwo i liderowanie. Doradztwo: opracowywanie strategii marketingowych (przede wszystkim MŚP), programów partnerskich, planów marketingowych, zarządzanie relacjami z interesariuszami, zarządzanie wizerunkiem firmy.
Bartłomiej Chełmecki zdjęcie
dr Bartłomiej Chełmecki

Absolwent Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie (2006) oraz studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2010). W 2016 r. uzyskał stopień naukowy doktora nauk o kulturze fizycznej w warszawskiej AWF. Ukończył studia Executive Masters in Sports Organisation Management w Université catholique de Louvain w ramach stypendium Solidarności Olimpijskiej MKOl (2021).

W latach 2009–2010 pracował w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Od lipca 2010 roku sekretarz generalny Polskiego Związku Golfa.
Arkadiusz Bebel zdjęcie
dr Arkadiusz Bebel

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W rozprawie doktorskiej analizował determinanty stóp zwrotu z lewarowanych funduszy ETF. Zawodowo związany z rynkiem kapitałowym, pracował w kilku wiodących instytucjach finansowych. Specjalizuje się w analizie spółek z sektora technologicznego i medycznego.

Posiada licencję doradcy inwestycyjnego. W 2016 roku zdał trzeci etap w programie CFA. Wielokrotny medalista Mistrzostw Polski w Szachach. Posiada tytuł Mistrza FIDE.
Grzegorz Botwina wykładowca studia podyplomowe
dr Grzegorz Botwina

Przedsiębiorca społeczny, wykładowca akademicki, badacz naukowy. Ekspert w obszarze ładu organizacyjnego w organizacjach sportowych, społecznej odpowiedzialności biznesu sportowego, budowania polityk rozwoju sportu w krajach UE oraz innowacji w sporcie. Prezes i współzałożyciel Institute for Sport Governance, niezależnego think tank zajmującego się wspieraniem dobrego zarządzania w sporcie oraz zrównoważonym rozwojem tego sektora na poziomie międzynarodowym.

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie pełni funkcję Dyrektora Polskiego Centrum Studiów i Badań Olimpijskich. Jest także członkiem Komisji Współpracy z Polonią i Współpracy Międzynarodowej powołanej w Polskim Komitecie Olimpijskim. Posiada bogate doświadczenie w sektorze rządowym, biznesowym, akademickim oraz NGO. Na co dzień zaangażowany w inicjatywy wspierające zarówno akademików, jak i praktyków sportu. Jego doświadczenie obejmuje współpracę z szerokim gronem interesariuszy różnego szczebla, od organizacji lokalnych po rządy i organizacje międzynarodowe, m.in. współpracę z: Komisją Europejską, UNESCO, World Sailing, European Cycling Union, Komitetem Organizacyjnym Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, Lega Pallavolo, Rugby World Cup France 2023.
Adam Giersz zdjęcie
dr Adam Giersz

Doktor nauk ekonomicznych, minister sportu i turystyki 2009–2011, od 2012 członek organów sądowniczych UEFA. Główne zainteresowania i kompetencje: rządzenie sportem i organizacja wielkich wydarzeń sportowych związane z karierą w rządowej administracji sportowej.

Przygotowanie i wdrożenie „Ustawy o sporcie” z 2010 r., w tym zwłaszcza sprawy good governance i finansowania sportu, udział w Komitecie Sterującym UEFA EURO 2012, przewodniczenie pracom ministrów sportu w ramach polskiej prezydencji w UE 2011 – przygotowanie konkluzji Rady UE w sprawie match-fixingu, rachunek satelitarny sportu, członek eksperckiej grupy wysokiego szczebla Komisji Europejskiej d/s dyplomacji sportowej. 1993–2001 – prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego, 1998–2000 – członek zarządu Europejskiej Unii Tenisa Stołowego, 2005–2007 – wiceprezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego, 2010–2011 – członek Rady Założycielskiej Światowej Agencji Antydopingowej, 2012 – członek Izby Orzekającej UEFA w sprawach finansowego fair play ( UEFA AC CFCB).
wykładowca studia podyplomowe
dr Anna Grudecka

Adiunkt w Katedrze Biznesu Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W latach 2005-2012 pracowała w agencji brand design, gdzie koordynowała rewitalizacje marek lokalnych i międzynarodowych. Aktualnie prowadzi zajęcia związane z zarządzaniem marką, strategią międzynarodową przedsiębiorstw i jakościowymi metodami badawczymi na studiach magisterskich, zajęcia na studiach podyplomowych i w Szkole Doktorskiej SGH.

Autorka lub współautorka publikacji w czasopismach naukowych, rozdziałów w książkach i monografii naukowych. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na zarządzaniu marką na rynku międzynarodowym, zachowaniach konsumentów i biznesie międzynarodowym.
Bartosz Krawczyński zdjęcie
dr Bartosz Krawczyński

Nauczyciel akademicki, menedżer sportowy. Specjalista z zakresu zarządzania w sporcie i marketingu sportowego. Łączy działalność naukową i akademicką z praktyką zarządczą – od 2000 r. związany m.in. gdańską AWFiS, aktualnie jako prodziekan ds. kierunku Sport i Studiów Obcojęzycznych oraz kierownik Zakładu Zarządzania i Marketingu. Pracuje także w jednym z największych staowarzyszeń sportowych na Pomorzu – Pomorskiej Federacji Sportu.

W latach 2014–2017 z–ca dyrektora, a następnie dyrektor Instytutu Sportu – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie, a wcześniej szef Zespołu Sportu Młodzieżowego IS (2013–2014). Doktor nauk o kulturze fizycznej, absolwent studiów MBA: Zarządzanie w Sporcie prowadzonych przez Politechnikę Gdańską, absolwent studiów magisterskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, autor kilkunastu publikacji naukowych i raportów badawczych w obszarze sportu, a także autor i współautor projektów sportowych o zasięgu ogólnopolskim (m.in. Multisport – Juniorsport Program Aktywności Fizycznej dla uczniów klas IV–VI) i regionalnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji projektów sportowych i edukacyjnych. Absolwent licznych kursów i szkoleń z zakresu zarządzania w sporcie. Posiada także uprawnienia menadżera sportu, trener II klasy w narciarstwie alpejskim, instruktor sportu w żeglarstwie i żeglarstwie deskowym. Prywatnie – żonaty, ma 3 dorastające córki, koty i psa, pasjonat felinologii.
Adam Pawlukiewicz zdjęcie
dr Adam Pawlukiewicz

Koordynuje pracę działów badań i rozwoju w firmie Pentagon Research, z którą współpracuje od 2012 roku. Jest twórcą rankingu „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”, który rokrocznie publikuje razem z magazynem Forbes, będąc jednocześnie jego felietonistą. Pracował podczas Mistrzostw Świata 2018 FIFA w Rosji i 2014 w Rio de Janeiro w Brazylii, był także członkiem portorykańskiej misji olimpijskiej podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016.

Wcześniej – FIFA Puchar Konfederacji 2013 (również w Brazylii), a także w sieci hoteli Hilton Worldwide w Stanach Zjednoczonych. Jego hobby to prowadzenie kanał sportowego Total Sport posiadającego kilkadziesiąt tysięcy obserwujących. Doradza sportowcom, reprezentantom Polski z zakresu wizerunku i obecności w mediach. Magister nauk o kulturze fizycznej, absolwent i doktorant na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego, wykładowca akademicki (Uniwersytet SWPS, Uniwersytet Warszawski, AWF we Wrocławiu, Uczelnia Vistula, SGH). Współpracuje z Cambridge Innovation Center. Pentagon Research to firma badająca efektywność sponsoringu sportowego i wydarzeń kulturalnych, świadczy także usługi doradcze w obszarze sponsoringu i marketingu sportowego. Jest partnerem technologicznym Nielsen Media Research. Wyniki badań Pentagon Research wykorzystują m.in.: UEFA, PZPN, niemiecka Bundesliga piłkarska, IAAF czy spółki notowane w ramach indeksu giełdowego WIG20.
Tomasz Półgrabski zdjęcie
dr Tomasz Półgrabski

Członek zarządu MAKiS Sp. z o.o., w latach 2014–2016 prezes zarządu PL. 2012+ Sp. z o.o. – operator Stadionu Narodowego a w 2007–2014 sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. W latach 2001–2007 sekretarz generalny Polskiego Związku Tenisowego. Wieloletni doradca zarządu Stadionu Śląskiego sp. z o. o. Współpracował z UEFA, Ekstraklasa SA, Polską Ligą Footballu Amerykańskiego i Polskim Związkiem Motorowym.

Absolwent studiów MBA z zakresu Zarządzania Sportem Politechniki Gdańskiej, studiów doktoranckich i magisterskich Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie.
Kinga Szkutnik zdjęcie
dr Kinga Szkutnik

Dyrektor zarządzająca Practum Consulting Sp. z o. o. Ponad 20 lat zafascynowana public relations i zarządzaniem kryzysami. Od 2009 r. prowadzi agencję PR – Practum Consulting. Wcześniej przez 7 lat była związana międzynarodową firmą Rowland, wielokrotnie uznawaną wówczas za najlepszą agencję PR w Polsce. Ma na swoim koncie setki programów PR. Wprowadzała marki na rynek, wspierała klientów w procesach zmian, czasem trudnych restrukturyzacjach i kryzysach.

Odpowiadała za strategiczne planowanie oraz pełną realizację komunikacji podczas fuzji i przejęć, debiutów giełdowych, wezwań ogłaszanych na GPW czy wycofywania spółek z obrotu giełdowego. Projektowane i prowadzone przez nią kampanie – również te dotyczące tematyki sportowej i komunikacji kryzysowej – były nagradzane najważniejszych światowych konkursach PR. Ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Główną Handlową, obecnie przygotowuje na SGH doktorat z zarządzania sytuacjami kryzysowymi w sporcie. Pasjonuje się tańcem i poezją.
Karolina Tetłak zdjęcie
dr Karolina Tetłak

Jest adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia LL.M. o profilu podatkowym na wydziale prawa Harvard University. Zajmuje się polskim, międzynarodowym i porównawczym prawem podatkowym, w tym procedurą oraz podatkami lokalnymi. Specjalizuje się w opodatkowaniu sportowców, organizacji sportowych oraz wielkich imprez sportowych.

Autorka licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego i problematyki otoczenia prawnego dla międzynarodowych wydarzeń sportowych. Członek International Taxation of Entertainers Group oraz International Fiscal Association. Stypendystka FIFA. W latach 2014–2016 Członek Rady Konsultacyjnej Prawa Podatkowego przy Ministrze Finansów. Uczy międzynarodowego prawa podatkowego na wielu uniwersytetach na całym świecie i posiada szeroką praktyczną wiedzę w zakresie podatku dochodowego, międzynarodowego opodatkowania, podatku VAT i procedury podatkowej. Brała udział jako ekspert w postępowaniach arbitrażowych związanych z podatkami w ramach dwustronnych umów inwestycyjnych podpisanych przez Polskę oraz przed Trybunałem Arbitrażowym ds Sportu (CAS) w Lozannie.
Marcin Animucki zdjęcie
mgr Marcin Animucki

Prezes zarządu Ekstraklasa SA. Menedżer sportowy i ekspert w zakresie praw mediowych, w wymiarze krajowym i międzynarodowym.Od blisko 20 lat zarządza organizacjami sportowymi na najwyższym szczeblu w kraju. Jest też zaangażowany w rozwój europejskiego futbolu na najwyższym szczeblu poprzez aktywność w międzynarodowych organizacjach piłkarskich. W zarządzie Ekstraklasy od 2012 roku, a od 2017 wfunkcji prezesa zarządu.

Odpowiada za procesy strategiczne, w tym sprzedaż scentralizowanych praw mediowych i marketingowych oraz rozwój technologiczny ligi (wdrożenia m.in. technologii 4K UHD, własny serwis OTT Ekstraklasa.TV). Ekstraklasa pod jego kierunkiem bije rekordy przychodów i jest postrzegana jako jedna z najdynamiczniej rozwijających się lig w Europie. Od 2018 r. jest członkiem zarządu European Leagues – organizacji zrzeszającej blisko 30 lig piłkarskich z całego kontynentu (w 2021 wybrany na kolejną kadencję). Od 2019 r. działa w Komitecie UEFA ds. Fair Play i Społecznej Odpowiedzialności, zaś od 2020 w GrupieRoboczej UEFA/European Leauges ds. Rozwoju Biznesowego.W latach 2009–2016 był członkiem zarządu PZPN, zaś w latach 2008–2012 sprawował funkcję prezesa zarządu klubu piłkarskiego RTS Widzew Łódź. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz doktorantem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W sport angażuje się także w czasie wolnym. Aktywnie uprawia m.in. koszykówkę, judo i kitesurfing.
Marta Dermańska zdjęcie
mgr Marta Dermańska

Na co dzień pracuje w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, odpowiedzialna między innymi za działania związane z rozwojem wolontariatu i wzmacnianiem wspólnot lokalnych w Warszawie. W latach 2010–2012 kierownik projektu „Wolontariat Miast Gospodarzy UEFA EURO 2012™” w Warszawie. Koordynowała wolontariat podczas licznych warszawskich i międzynarodowych wydarzeń, w tym różnorodnych imprez sportowych (mecze, imprezy biegowe, koncerty, konferencje).

Współtwórca projektu rozwoju wolontariatu w Warszawie „Ochotnicy warszawscy”. Po pracy biega, jeździ na rowerze i wspina się, co pozwala patrzeć na sport i organizację imprez sportowych w różnych perspektyw. 
Damian Drobik
mgr Damian Drobik

Menedżer sportowy specjalizujący się w zarządzaniu i organizacji w instytucjach sportowych w wymiarze strategicznym i na wielu jego płaszczyznach oraz organizator imprez sportowych z bogatym doświadczeniem. Były profesjonalny zawodnik i reprezentant Polski w piłce ręcznej. Jest absolwentem MBA SGH; podyplomowych studiów Marketing sportu SGH oraz Zarządzania i Organizacji w Sporcie AWFiS Gdańsk, gdzie uzyskał państwową licencję Menedżera Sportu.

Jest doktorantem Wydziału Zarządzania w Politechnice Rzeszowskiej. Dyrektor Naczelny COS w Warszawie w latach 2010–2012 – w okresie tym firma została zreformowana i zreorganizowana do obecnej formy prawnej i ekonomicznej jaką jest COS IGB. Był Doradcą ZPRP ds. Ligi Zawodowej w latach 2015–2017, gdzie doprowadził do powstania męskiej i żeńskiej ligi zawodowej w piłce ręcznej. Dyrektor Sportowy ZPRP w latach 2019–2024. Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych ZPRP w latach 2017–2018 odpowiedzialny za sponsoring, komercjalizację, marketing i organizację imprez sportowych w ZPRP. Członek Komisji ds. Marketingu w PKOl w latach 2018–2022. Organizował wiele imprez masowych, m.in. w 2011 r. MŚ Seniorów Drużyn w Short Track COS Torwar 2010 r., ME w Podnoszeniu Ciężarów U-21 czy ME Judo U-20 w OPO Cetniewo, MŚ Kobiet 2018 U-18 w piłce ręcznej, MŚ Seniorów 2023 w piłce ręcznej. Pozyskał imprezy dla ZPRP tj. ME Kobiet 2026 w piłce ręcznej, ME Mężczyzn 2030 i MŚ Kobiet w 2031. Były reprezentant Polski w piłce ręcznej wszystkich kategorii wiekowych; wielokrotny Mistrz Polski i zdobywca Pucharu Polski; uczestnik MŚ w Argentynie ‘95 i Portugalii ’03; zawodnik klubów mistrza Polski, m.in. „Wisły” ORLEN Płock, GKS „Wybrzeże” Gdańsk i mistrza Hiszpanii „San Antonio Portland” z Pampeluny.
Roma Dum wykładowca studia podyplomowe
mgr Roma Düm

Ekspertka komunikacji, gamifikacji i budowania marek, która od ponad dekady projektuje strategie tam, gdzie dane spotykają się z emocjami, a storytelling z wynikami. Specjalizuje się w projektowaniu systemów grywalizacji opartych na danych behawioralnych, motywacjach odbiorców i psychologii decyzji. Tworzy mechanizmy, które nie tylko angażują — ale realnie konwertują. Od kampanii marketingowych, przez aplikacje mobilne, po struktury sprzedażowe i lojalnościowe. Absolwentka filologii angielskiej, Public Relations i translatoryki symultanicznej.

Stypendystka kanadyjskiego programu edukacyjnego, absolwentka prestiżowego Nancy Campbell Institute (10 OAC/ 93% avg). Od 2021 wykładowczyni na AWF Warszawa (kierunek e-sport), gdzie uczy m.in. ekosystemu biznesowego i zarządzania wizerunkiem. Na co dzień doradza zarządom firm w zakresie strategii marki, komunikacji i cyfrowej transformacji. Współpracowała z markami z budżetami przekraczającymi 1 mln USD miesięcznie. Jej doświadczenie obejmuje gaming, iGaming, rozrywkę, FMCG, modę, zdrowie, sektor publiczny i polityczny. Z zamiłowania: pasjonatka historii kina, czytelniczka literatury pięknej i współczesnej, gamerka od czasów Amigi 500 (1989), badaczka UX, promotorka gamifikacji w marketingu, sprzedaży i projektowaniu doświadczeń konsumenckich. Jej podejście łączy twarde dane, heurystyki poznawcze i głębokie zrozumienie tego, co ludzi naprawdę porusza. Występowała m.in. na scenach DMEXCO (Kolonia), FUTR  (Londyn), FounderMade (Nowy Jork), B2BExpo (Londyn), Wolves Summit i wielu innych.
Łukasz Gąsiorowski zdjęcie
mgr Łukasz Gąsiorowski

Przedsiębiorca, ekspert marketingu sportowego i technologii w sporcie. Od ponad 15 lat związany z branżą, doświadczenie zdobywał na rynku polskim i międzynarodowym – m.in. współpracując z UEFA przy Euro 2012, Euro 2020 oraz finałach Ligi Mistrzów.

W 2021 roku założył firmę Stellis, której misją jest cyfrowa transformacja sportu. Flagowy produkt – platforma Stellis One – ujednolica cyfrowe standardy w klubach i ligach, by każdy kibic miał dostęp do nowoczesnego i spójnego doświadczenia. Obecnie współpracuje z takimi organizacjami jak IHF (Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej), BWF (Badminton World Federation), BEC, ZPRP, Betclic 1. Liga, Orlen Superliga, a także z klubami: Widzew Łódź, Pogoń Szczecin, Aluron Zawiercie czy Dziki Warszawa. Za swoją działalność został laureatem plebiscytu Liderów Sport Biznes Polska 2024, a jego firma regularnie zdobywa nagrody branżowe, m.in.: Transformacja Cyfrowa – za wdrożenie Stellis One w Orlen Superlidze (Sport Biznes Polska 2023), Fan Engagement – za moduł Stellis One Typer w Fortuna 1. Lidze (SportBiznes Awards 2024), Rozrywka – za aplikację #badminton4U stworzoną dla BWF (Mobile Trends Awards 2025). Absolwent prestiżowego programu Executive MBA na ESMT Berlin. Na SGH dzieli się praktyczną wiedzą z zakresu technologii i marketingu w sporcie, opartą na realnych projektach realizowanych na najwyższym poziomie.
Grzegorz Kita zdjęcie
mgr Grzegorz Kita

Ekonomista, inwestor, menadżer. Prezes i założyciel Sport Management Polska (zał. 2002r.). Najczęściej cytowany, polski ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego oraz prekursor i pionier rozwoju tego rynku w Polsce. Były Dyrektor Generalny Legii Warszawa i Wiceprezes Polonii Warszawa. W swojej karierze zrealizował ponad 250 projektów marketingu sportowego.

Zasłynął m.in. realizacją projektu T–Mobile Ekstraklasa dla T–Mobile (2011–2014), przygotowaniem strategii i wypromowaniem polskiego pływania w latach 2005–2008, wielkimi transakcjami futbolowymi (ITI – Legia Warszawa [2003], Allianz – Górnik Zabrze [2007]) czy rozwojem słynnego cyklu biegów przeszkodowych Runmageddon (2016–2018). Realizował także szereg projektów doradczych i wykonawczych. Pracował m.in. dla Allianz, Bioton, T–Mobile, FoodCare, McDonald’s, JSW, Tag Heuer, Energa, Reebok, Haier, BASF, Tatry Mountain Resorts, Campus, Foods by Ann, Michelin, Coca Cola, Tauron, CH Manufaktura, Salomon, Renault i wielu innych. Jako wyłączny przedstawiciel reprezentował narodowe reprezentacje Polski w pływaniu, lekkiej atletyce, kajakarstwie czy taekwondo ITF. Jako Przewodniczący Rady Głównej współtworzył też i rozwijał Polski Komitet Sportów Nieolimpijskich (PKSN) – pierwszy na świecie komitet sportów nieolimpijskich. PKSN obecnie skupia 54 polskie związki sportowe i stowarzyszenia. Współorganizował również Ekspedycję Campus Syberia Mongolia i współpracował przy rajdzie pustynnym RMF Morocco Chalenge. Posiada także szereg doświadczeń w działaniach dla władz samorządowych w zakresie sportu, kultury fizycznej i turystyki aktywnej. Realizował projekty m.in. dla Warszawy, Gdańska czy Białegostoku. Współpracował także ze Szczyrkiem, Toruniem, Ostródą czy Ełkiem. Jest także cenionym prelegentem na wielu kongresach i seminariach poświęconych marketingowi i konsultingowi sportowemu. Wykłada na uczelniach oraz kursach sportowych i marketingowych. Przed założeniem SMP, Grzegorz Kita pracował w latach 2003–2004 jako Dyrektor Generalny klubu piłkarskiego Legia Warszawa a później Wiceprezes klubu piłkarskiego Polonia Warszawa. W latach 2000–2002 był głównym strategiem koncernu przemysłowo-budowlanego Mostostal-Export S.A. (30 spółek zależnych i skonsolidowane przychody roczne 1,3 mld zł.) W ramach swoich obowiązków odpowiadał za politykę strategiczną koncernu, nadzór korporacyjny nad spółkami zależnymi oraz relacje inwestorskie. W latach 1993–1999 był zawodowym inwestorem giełdowym.
Łukasz Klenczon zdjęcie
mgr Łukasz Klenczon

Licencjonowany agent FIFA , założyciel agencji PRO Calcio. W październiku 2010 r. zdał egzamin licencyjny FIFA w Polskim Związku Piłki Nożnej. Wcześniej ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W 2013 r. został absolwentem Podyplomowych Studiów Marketing sportu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Specjalista prawa sportowego, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów FIFA i PZPN. Brał udział w finalizowaniu transferów krajowych i międzynarodowych. Dziś aktywnie działa na rynku piłkarskim jako agent FIFA ze szczególnym uwzględnieniem rynku włoskiego okazjonalnie tworzy teksty dla czołowych piłkarskich portali internetowych oraz wykłada teorię managementu sportowego na szkoleniach i konferencjach sportowych.
Tomasz Koprowski zdjęcie
mgr Tomasz Koprowski

Ekspert marketingu sportowego. Doradca dla organizacji oraz przedsiębiorstw funkcjonujących w świecie sportu oraz biznesu. Posiada ugruntowaną wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie z zakresu marketingu sportowego, sponsoringu oraz organizacji wydarzeń sportowych. Pracując dla jednego z najbardziej utytułowanych klubów w Polsce – Skry Bełchatów, zrealizował wiele projektów o randze krajowej oraz międzynarodowej.Obecnie dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Aluron CMC Warta Zawiercie.

Swoim know–how chętnie dzieli się z innymi podczas wykładów, kongresów oraz konferencji. Aktywnie zaangażowany oraz realizujący liczne projekty w siatkówce. Przez wiele lat odpowiedzialny za budowanie marki PGE Skry Bełchatów, realizację umowy sponsorskiej z PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. oraz kreowanie wizerunku zawodników Klubu. Od 2016 roku w składzie Wydziału Strategii Polskiego Związku Piłki Siatkowej. W 2020 roku rozpoczął swoją działalność w Prezydium Łódzkiego Związku Piłki Siatkowej, gdzie przewodniczy Departamentowi Marketingu. Reprezentując bełchatowską Skrę brał udział w spotkaniach Europejskiej Konfederacji Siatkówki (CEV), gdzie dzielił się swoim doświadczeniem w organizacji meczów Ligi Mistrzów oraz Klubowych Mistrzostw Świata. Zauważając dynamicznie zmieniający się świat sportu oraz rozwój marketingu w tym zakresie, jako prelegent oraz ekspert brał udział w konferencjach, m.in. Dni Marketingu Sportowego, Dni Biznesu w Sporcie, Sportworking, Prowadzi również wykłady na Podyplomowych Studiach Marketingu Sportu oraz Zarządzania w Sporcie na SGH, Podyplomowych Studiach Managera Sportu na Uniwersytecie Jagielońskim, WSZiA w Opolu. Autor artykułów z zakresu marketingu sportowego, beneficjent projektów Barca Innovation Hub. Działając z ramienia agencji marketingu sportowego Sport4Brands współpracuje z klubami sportowymi (piłka nożna, piłka ręczna, futsal), sportowcami (siatkówka, boks, piłka nożna) oraz przedsiębiorstwami zaangażowanymi w wybrane projekty sponsoringowe. Członek Zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, współzałożyciel grupy tematycznej na Facebook – Marketing Sportu i Media Sportowe.
Andrzej Kruczyński zdjęcie
mgr Andrzej Kruczyński

Były oficer GROM, uczestnik działań specjalnych i misji zagranicznych. Wszechstronnie wyszkolony w zakresie operacji antyterrorystycznych oraz działań sił specjalnych. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Zmechanizowanych we Wrocławiu, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Obrony Narodowej. Niezależny ekspert, trener, doradca, edukator do spraw bezpieczeństwa. Uczestnik działań specjalnych i misji zagranicznych.

Wszechstronnie wyszkolony w zakresie operacji antyterrorystycznych oraz działań sił specjalnych. Współpracował z czołowymi służbami i formacjami zagranicznymi. Kierował dużymi grupami ludzi podczas bardzo poważnych i ryzykownych przedsięwzięć. Od kilku lat w biznesie jako: trener, kierownik szkoleń, konsultant, instruktor. Przygotowane przez niego programy szkoleniowe tworzą nowe standardy szkoleń z zakresu bezpieczeństwa. Uczestnik (mówca) TEDx Warsaw 2017. Wielokrotnie zapraszany jako ekspert, komentator do programów telewizyjnych oraz radiowych. Współpracujący z nim Klienci mogą spojrzeć na swoją pracę z nowej perspektywy i realizować cele biznesowe wykorzystując najlepsze wzorce z różnych dziedzin życia. Wieloletni szef bezpieczeństwa Stadionu Narodowego. Wiceprezes Instytutu Bezpieczeństwa Społecznego. Współautor podręczników dla szkół „Edukacja dla bezpieczeństwa” oraz książki „Imprezy Masowe Organizacja Bezpieczeństwo dobre Praktyki”. Autor książki 72 godziny (2019) oraz Zielona Droga (2020). Więcej na: www.csat.pl, www.fundacjaibs.pl
Artur Łobanowski zdjęcie
mgr Artur Łobanowski

Prezes Zarządu Sponsoring Expert Sp. z o.o. założonej w roku 2001. Wykładowca i współtwórca programu studiów podyplomowych „Marketing sportu” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (Kolegium Gospodarki Światowej). Współtwórca metody oceny skuteczności dotarcia marki Sponsor Brand Index.

Współautor kompleksowego badania rynku Sponsoring Monitor (ARC Rynek i Opinia). Współtwórca systemu monitoringu i wyceny kontentowej wartości marki opartego na rozwiązaniach informatycznych Brand Signals. Zajmując się na co dzień ogólnie pojętym rozwijaniem rynku sponsoringu w Polsce, współtworzył politykę komunikacji marketingowej oraz wprowadzał standardy ewaluacji sponsoringu m.in. dla takich marek jak PKN Orlen, PKO BP, PGE Polska Grupa Energetyczna, Totalizator Sportowy, ENERGA, Sony, PZU, etc. Brał udział w realizacji najważniejszych projektów sponsoringowych w Polsce np.: XVII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena (lata 2014-2016), PGE Stadion Narodowy w Warszawie, Stadion Energa Gdańsk w Gdańsku, Polacy w Rajdzie Dakar, grupa sportowa PKN Orlen, grupa sportowa Lotto Team, etc.
Jakub Myszkorowski zdjęcie
mgr Jakub Myszkorowski

Trener piłkarski oraz ekspert na styku sportu, rozrywki i komunikacji. Od lat tworzy projekty, które łączą emocje kibiców z celami biznesowymi, budując angażujące marki i skuteczne strategie marketingowe. Head of Development Projects w Legia Training Center i lider projektu Legia Sport Business Programme, wykładowca, mówca i doradca. Specjalizuje się w projektach, które realnie zmieniają oblicze sportu - zarówno na boisku, jak i poza nim.

Piotr Należyty zdjęcie
mgr Piotr Należyty

Prezes zarządu Superliga sp. z o. o., organizacji prowadzącej rozgrywki najwyższej klasy piłki ręcznej w Polsce, ORLEN Superligę, ORLEN Superligę Kobiet i Superpuchar Polski. Menedżer z ponad 15–etnim doświadczeniem w biznesie sportowym. W zarządzie Superligi od 2019 roku kierował pracami pionu marketingu, komunikacji i sprzedaży, a od 2021 jako prezes zarządu odpowiada za prowadzenie wszystkich spraw związanych z funkcjonowaniem Spółki.

Do jego zadań należy m.in. prowadzenie strategicznych projektów, wdrażanie nowych aktywności zwiększających wartość rozgrywek, ich popularność oraz nadzór nad sprzedażą scentralizowanych praw medialnych i marketingowych. Od czerwca 2017 do grudnia 2019 pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu i PR w Runmageddonie. W latach 2012–2016 związany z klubem siatkarskim Trefl Gdańsk S.A., gdzie jako prezes zarządu odpowiadał za przebudowę organizacji i wytyczenie nowej strategii rozwoju spółki. W swojej karierze zawodowej związany był także z klubami piłkarskiej Ekstraklasy – Wisłą Kraków i Piastem Gliwice, gdzie obejmował kierownicze stanowiska w działach marketingu i komunikacji. Jest absolwentem zarządzania i podyplomowych studiów marketingu sportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz marketingu na Uczelni Łazarskiego. Wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku.
Tomasz Szulc
mgr Tomasz Szulc

Absolwent studiów magisterskich na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz studiów MBA na HEC we Francji ( Ecole des Hautes Etudes Commerciales de Paris ) na kierunku Zarządzania Gospodarką Europejską. Praca zawodowa: w latach 1998 – 2005 dziennikarz Redakcji Sportowej TVP, specjalizacja: kolarstwo, sporty motorowe oraz żeglarstwo. Od 2007 roku do końca tj. do 2012 roku zajmował się przygotowaniami do EURO 2012.

Najpierw w zespole przy Polskim Związku Piłki Nożnej, a potem w specjalnie do tego utworzonej przez UEFA spółce EURO 2012 Polska Sp. z o.o. Odpowiedzialny za przygotowanie pobytu wszystkich drużyn piłkarskich w Polsce. Organizował przede wszystkim zakwaterowanie oraz treningi drużyn - finalistów EURO 2012. Obecnie prowadzi rodzinny biznes związany z obrotem i budową nieruchomości.
Jakub Węglarski zdjęcie
mgr Jakub Węglarski

Specjalista marketingu sportowego, współzałożyciel agencji PRO Calcio Ukończył studia na kierunku Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a następnie Podyplomowe Studia Marketing Sportu na wspomnianej uczelni. Miał swój wkład w rozwoju futbolu amerykańskiego, promując dyscyplinę poprzez organizację meczów futbolowych na Stadionie Narodowym.

W latach 2015–2016 był odpowiedzialny za działania marketingowo sponsoringowe podczas Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. Piłkarskie doświadczenie zdobywał w działach marketingu klubów zagranicznych oraz polskiej Ekstraklasy. Jako organizator wydarzeń i konferencji sportowych przyczynia się do profesjonalizacji sportu w naszym kraju.

Opinie o studiach

Marcin Kuriata zdjęcie

Studia Podyplomowe Zarządzania w Sporcie dały mi to czego oczekiwałem i nawet więcej. Zdecydowanie zwiększyły moją wiedzę w zakresie nauki zarządzania w dziedzinie sportu, utrwaliły i uporządkowały to co wykorzystywałem w praktyce. Ogromną wartością tych studiów jest możliwość spotkania z różnorodną kadrą wykładowców, ludzi z ogromną wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w sporcie. Również słuchacze tych studiów to bardzo interesująca i zróżnicowana grupa, co daje możliwość nawiązania wartościowych relacji.

Marcin Kuriata
absolwent 3. edycji
Anna Kacprzyk zdjęcie

Zarządzanie w sporcie to studia pozwalające na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy. Co więcej to fantastyczny czas poznawania nowych ludzi - pasjonatów sportu. Dzięki wykładowcom oraz innym słuchaczom zdobyłam cenne informacje z różnych obszarów zarządzania oraz wielu dyscyplin sportowych. To był niezwykle inspirujący rok, który pozwolił mi na rozwój swojej największej pasji.

Anna Kacprzyk
absolwentka 2. edycji
Piotr Popławski zdjęcie

Sport to maja pasja, którą zawsze rozwijam. Ciężka praca na treningu pod okiem trenera daje wymierne korzyści na zawodach sportowych. Podobnie jest w SGH, gdzie wykładowcy - praktycy dawkują solidny umysłowy wycisk, który przybliża mnie do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Studia podyplomowe: Zarządzanie sportem to nie tylko potężna dawka wartościowej wiedzy, ale również inspirujący uczestnicy zajęć. Kontakty, przyjaźnie, które narodziły się podczas studiowania, zostaną do końca życia.

Piotr Popławski
absolwent 2. edycji
Marek Kubisiak zdjęcie

Podyplomowe Zarządzania w Sporcie dały mi naprawdę dużą dawkę wiedzy. Dzięki nim poszerzyłem kontakty zawodowe oraz motywację do dalszej pracy i rozwoju. W trakcie zajęć poruszaliśmy zarówno tematy teoretyczne, jak i praktyczne. Polecam te studia każdej osobie, która chce poszerzyć wiedzę z zakresu zarządzania w sporcie oraz poznać ciekawych ludzi.

Marek Kubisiak
absolwent 1. edycji 
„Ciężka praca na treningu pod okiem trenera daje wymierne korzyści na zawodach sportowych. Podobnie jest w SGH, gdzie wykładowcy – praktycy dawkują solidny umysłowy wycisk, który przybliża mnie do osiągnięcia sukcesu zawodowego”
Piotr Popławski, absolwent 2. edycji
„Ogromną wartością tych studiów jest możliwość spotkania z różnorodną kadrą wykładowców, ludzi z ogromną wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w sporcie."
Marcin Kuriata, absolwent 3, edycji
„Zarządzanie w sporcie to studia pozwalające na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy. Co więcej to fantastyczny czas poznawania nowych ludzi – pasjonatów sportu."
Anna Kacprzyk, absolwentka 2. edycji
„Polecam te studia każdej osobie, która chce poszerzyć wiedzę z zakresu zarządzania w sporcie oraz poznać ciekawych ludzi."
Marek Kubisiak, absolwent 1. edycji

Rekrutacja

8. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się w październiku/listopadzie 2025 r.

Rekrutacja wkrótce.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń, rozumiana jako:

  • zarejestrowanie się w Internetowym Systemie Studiów Podyplomowych (ISSP), dostępnym po kliknięciu przycisku: ZAPISZ SIĘ / ZALOGUJ,
  • dokonanie wpłaty czesnego (min. I rata),
  • złożenie wymaganych dokumentów.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia (umowy zostaną przygotowane przez SGH),

  • formularz aplikacyjny
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunki uzyskania świadectwa ukończenia studiów:

  • uczestnictwo w zajęciach,
  • pozytywna ocena z dwóch prac pisemnych (po jednej w każdym semestrze),
  • uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego (forma ustna).

Harmonogram

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–14:00 lub 9:00–16:00.

Opłaty

​​Opłata za całość studiów wynosi 6500 zł. (możliwe dwie równe raty: I rata przy zapisie na studia, II rata płatna do 31 stycznia).

Dla absolwentów studiów podyplomowych „Marketing sportu” SGH opłata wynosi 6000 zł.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
tel.: +48 516 676 818
e-mail: knivet@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
prof. dr hab. Andrzej Sznajder
e-mail: asznaj@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Biznesu Międzynarodowego

  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele 9:00–14:00/16:00.
  • Opłata za całość studiów: 6500 zł (możliwe raty).
     
Andrzej Sznajder kierownik studia podyplomowe
Kierownik studiów

prof. dr hab. Andrzej Sznajder
e-mail: asznaj@sgh.waw.pl

 

Sekretarz studiów

mgr inż. Karolina Nivette
tel.: +48 22 564 93 49
tel.: +48 516 676 818
e-mail: knivet@sgh.waw.pl